Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2010. 05. 26.

2010.08.04

Kilóméteróra állása: 133.226 km

Probléma: Erőteljes kigyorsításkor, harmadik és negyedik fokozatban az autó eleje felől erős rázkódás, remegés, szitálás tapasztalható, ami a kormányon és a gázpedálon érezhető a legintenzívebben, de az egész autót átjárta.
Megoldás: Gábor a szervízben átvette az autót, miután figyelmesen meghallgatott, mi a gond a kocsival. Átvizsgálták az autót és kiderült, hogy a jobboldali féltengelyemmel van probléma.

Kép
A kiszerelt féltengely

Szétszereléskor kiderült, hogy a féltengelyemen lévő gumiharang elöregedett és szétrepedezett, így a benne lévő zsírzás már nem védte az időjárás és az út viszontagságaitól a csuklót. Ettől a körülménytől pedig már az idő, a víz, a piszok és a sár elvégezte a munkát... Ezen a gumiharangon belül van a csukló, és ez a gumiharang fel van töltve gyárilag zsírral - ami a portól és szennyeződéstől hivatott védeni a féltengely csuklóját.

Kép
A féltengely csuklója és gumiharang

Két alternatíva közül kínált választási lehetőséget: új vagy gyári felújított féltengelyt építtessünk be. Akkor még nem döntöttem, kértem egy napot gondolkodni - és kérdezősködni máshol, mástól is. 
Megkérdeztem egy márkafüggetlen szerelőt, hogy ő mit javasol? Az ő javaslata bontott alkatrész lett volna. Ennek az ára kevesebb lett volna ugyan, de a munkadíjjal a márkaszervíz árajánlatának a közelébe ért. Nem ezt választottam most sem, hanem a márkaszervízt.
Gábortól is rákérdeztem a bontott alkatrész, az új és a gyári felújított közötti különbségekre.
A bontottnál nem tudhatod, milyen anyagfáradási hibát rejthet, kívülről épnek tűnik, de az anyagszerkezeten belül ki tudja, mit tartogat?!
Az új nagyon drága...
A gyári felújítottra a Renault garanciát ad, és az ára a két előbb említett határán belül mozog. 
A gyári felújított mellett döntöttem, megrendeltem. Kérdésemre, miszerint a szerelés idejére tudnának-e nekem csereautót biztosítani, hogy tudjak munkába járni, azt a választ kaptam: "Találunk rá megoldást!" Erre a megoldásra nem lett végül szükségem, mert épp szabadnapos voltam és nem akartam sehová sem menni kocsival.
Másnap késő délutánra elkészült a kocsim. Az autót (mikor bevittem, sajnos nem volt időm lemosva leadni, így kissé szégyenkeztem is emiatt...) a szerelés utáni átvételkor gyönyörúen kitakarítva és lemosva kaptam vissza. Egy kis ajándék... Jól esett! Kösz fiúk! Sokadszor bizonyítjátok, hogy érdemes volt nálatok autót venni. Úgy érzem, megalapozzátok a márkahűségem ezekkel!

Költségek, munkadíjjal:
Futómű ellenőrzés, váltóolaj leürítés és feltöltés, féltengely csere: 71.110.-
A féltengyely ára ebből: 59.420,-

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Debrecen

(Gábor, 2011.06.14 00:00)

Hm... szervízkönyvvezetés... valami hasonlót csinálok én is :)
meganern.eoldal.hu :)

nem@fontos.net

(Janoska, 2010.08.13 21:26)

Reklam izu, de nem baj. Ettol eltekintve tanulsagos.
Ha olyan markaszerviz fan vagy, hogy hogy nem vettek eszre a gumiharang szakadast.
Ez nem egyik szerviztol a masikig lesz ilyen, (es ha meg rosszindulatu akarnek lenni+naiv ugyfel...)
Csak igy tovabb. Meg visszanezek, ha nem felejtem el.